Login

Informace MŠ Rudolfova

ZÁŘÍ, MĚSÍC ADAPTACE NA MŠ - INFORMACE PRO RODIČE

ZÁŘÍ, MĚSÍC ADAPTACE NA MŠ  - INFORMACE PRO RODIČE

Vážení rodiče,

pomalu se blíží čas, kdy Vaše dítko nastoupí k nám do naší malé školičky "RUDOLFOVKY".
Na Vaše děti se již těší všechny naše paní učitelky.
Ve spodní třídě BERUŠEK jsou to paní učitelky Simonka, Dáša a paní asistentka Martinka.
V horní třídě SLUNÍČEK jsou to paní učitelky Marcelka, Janička a paní asistentka Léňa.
Pro Vaši lepší orientaci v prvních dnech u nás v MŠ jsme si pro Vás připravili krátké informace.

Po příchodu do MŠ se vydejte do šatny, kterou naleznete po levé straně od vstupu. V šatně jsou velké nástěnky. Na nástěnce budou nakresleny velké značky se jmény nových dětí. Značku najděte a na toto místo uložte dětem všechny jeho věci. Pro zjednodušení nové situace pro Vaše dítko doporučujeme, aby jste na první den do MŠ vzali s sebou nějakého plyšového (PODEPSANÉHO) kamaráda.

PÁR DŮLEŽITÝCH RAD OHLEDNĚ PRVNÍCH DNÍ A DOBY POBYTU VAŠEHO DÍTĚTE U NÁS:

Adaptace, to je vlastně v překladu takové zvykání na nové prostředí naší školky, na odloučení od Vás rodičů a i na velké množství nových dětí, režimu, nové paní učitelky, paní kuchařku, paní školnice a jiný personál.
Toto období ODLOUČENÍ bývá pro spoustu dětí hodně psychicky náročné, a proto se v naší školce snažíme o co nejpříjemnější start.
Je proto pro nás velice důležité, aby školka spolupracovala a rodiče věděli, proč je tento způsob zvykání pro Vaše děti přínosný. S každým novým dítkem se snažíme o co největší individuální přístup. Díky spolupráci rodičů s naší školkou je pro dítě vstup do nového prostředí klidnější a zvykání vzniká nenásilně.

1) Doporučujeme postupné zvykání dětí tj. například první den pouze na jednu až dvě hodiny. Poté již po domluvě s třídní učitelkou pomalé navyšování po dnech.

2) Doporučujeme alespoň první týden až dva týdny maximálně do 12:30

3) Zvykání NENÍ DOBRÉ PŘERUŠOVAT (pokud plánujete v září ještě nějakou dovolenou, DOPORUČUJEME až po minimálně dvou týdnech souvislého adaptačního programu). V tuto dobu se nejvíce utvářejí vztahy mezi dítětem a kamarády ve školce, a také mezi dítětem a paní učitelkami.

CO S SEBOU K NÁM DO MŠ?
Možná už přemýšlíte, co všechno bude potřeba koupit a nachystat k nám do školky? My vám rádi poradíme.

  • pohodlné oblečení do třídy: tričko, kalhoty, sukni, zástěrku s kapsou na kapesník, v létě kraťásky (DEJTE DĚTEM OBLEČENÍ, KTERÉ DOBŘE ZNAJÍ A NEZAPOMEŇTE JIM HO PODEPSAT)
  • přezůvky do třídy (nevhodnost nazouvacích pantoflí a crocsy také ne!!!)
  • náhradní spodní prádlo, oblečení (u malých dětí raději více)
  • oblečení na pobyt venku včetně obuvi – sportovní, nejlépe takové, které lze snadno očistit, a které nevadí, pokud se oblečení umaže (S DĚTMI CHODÍME ČASTO DO LESA A NA DĚTSKÁ HŘIŠTĚ)
  • na odpolední odpočinek – pyžamo nebo noční košili (PODEPSANÉ, ČASTO SE NÁM SEJDE NĚKOLIK STEJNÝCH PYŽÁMEK)
  • kartáček na zuby - PODEPSANÝ, pastu, 2 balení kapesníčků - ODEVZDÁTE SVÉ TŘÍDNÍ UČITELCE
  • holínky, pláštěnku
  • v létě i v zimě vhodnou pokrývku hlavy
Ve školce má každé dítě svou přihrádku se značkou. Je dobré oblečení doplňovat podle potřeby, aby nedošlo k tomu, že dítko nebudeme mít do čeho převléct.

Praktické rady od NÁS pro VÁS

  • PROSÍME, nedávejte malým dětem punčocháčky. Jsou sice praktické, ale většina dětí s nimi zápasí a špatně se jim oblékají, proto je lepší např. u holčiček dát legínky a ponožky. Klukům raději tepláčky (a to i v zimě pod oteplováčky). V PŘÍPADĚ, ŽE SI DĚTI VE SNĚHU NAMOČÍ NOŽKY, VYMĚNÍ SE POUZE PONOŽKY. 
  • To stejné platí také u tkaniček u bot. Dětem nekupujte boty na zavazování, pokud si je neumí samy zavázat. Zavazování tkaniček trénujeme v odpoledních činnostech především se školáčky. Malé děti si samy většinou tkaničky nezaváží a vzniká u nich stresová situace při čekání na zavázání od paní učitelek.
  • Trénujte s  dětmi samostatně zapínat zip nebo knoflíky.
  • Pokud si Vaše dítě obouvá opačně botičky, zkuste jednoduchý trik, jak jim tuto situaci zjednodušit. Rozstřihněte samolepku na polovinu. Jednu půlku mu nalepte do levé boty a druhou do pravé. Když si potom přisune obě boty k sobě, pozná, že si boty nasazuje správně.


VEŠKERÉ NAŠE "RADY" JSOU POUZE DOPORUČENÍM PRO VÁS A VAŠE DÍTĚ NA ZÁKLADĚ LETITÝCH ZKUŠENOSTÍ.

Děkujeme a těšíme se na Vás v září TÝM MŠ RUDOLFOVA

ZŠ a MŠ Na Pěšině 330, Děčín IX, příspěvková organizace, 405 05 Fakultní škola Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

ZŠ a MŠ Na Pěšině 330, Děčín IX, příspěvková organizace, 405 05  Fakultní škola Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Základní škola a Mateřská škola Děčín IX, Na Pěšině 330, příspěvková organizace, 405 05, Fakultní škola Pedagogické fakulty Univerzity Jana Evagelisty Purkyně v Ústí nad Labem

IČO: 72744057
Adresa: Rudolfova 76, Děčín IX – Bynov, 405 05
Ředitel školy: PaedDr. Ing. Michal Slavík, Ph.D.
Vedoucí učitelka mateřské školy: Marcela Šenfeldová
Typ mateřské školy: celodenní provoz
Počet tříd: 2
Kapacita: 42 dětí (24 třída Berušek, 18 třída Sluníčka)

Kontakty:
Telefon ZŠ: +420 412 544 271
Telefon MŠ Rudolfova: +420 775 861 917
E-mail: zsbynov@seznam.cz
Web: http://www.zsbynov.cz

Personální a pedagogické zajištění

Pedagogický sbor v naší MŠ je plně kvalifikovaný. Všechny učitelky mají požadovanou pedagogickou kvalifikaci v oboru učitelství v mateřské škole. V současné době pracují v naší MŠ dvě paní učitelky s titulem. Paní učitelky jsou různě zaměřené na environmentální výchovu, pro rozvoj hudebních a tanečních dovedností, naplňují program sociálních a komunikativních dovedností, rozvíjí děti v oblasti předčtenářské gramotnosti, předmatematických představ, v získávání pohybových dovedností, zaměřují se také na začlenění dětí s určitými odlišnostmi (sociální, národnostní, jazykové aj.). Se získanými důvěrnými informacemi jednají taktně, nezasahují do života a soukromí rodiny. Záměrem naší MŠ v personální oblasti je další rozvoj pedagogických zaměstnanců ve všech vzdělávacích oblastech tak, aby byl každý zaměstnanec způsobilý zajišťovat rozvoj široké palety individuálních dovedností dětí.

 

PaedDr. Ing. Michal Slavík, PhD. Ředitel Základní a Mateřské školy Na Pěšině

Šenfeldová Marcela - Vedoucí zařízení – kancelářská práce, vedení předškolní výchovy, logopedická asistentka

Průšová Dagmar -Třídní učitelka Berušky, kroužek keramiky, kurz plavání s dětmi, prevence závislosti STOP DROGRÁM

Bc. Průšová Simona - Výzdoba MŠ, kroužek hudebně-pohybové výchovy „Notička“, vedení webových stránek MŠ

Bc. Jana Vrbová - Třídní učitelka Sluníčka, kroužek „Seznamování s Angličtinou“, MAXÍK

Lenka Kopsová - asistent pedagoga Sluníčka

Martina Laczová - asistent pedagoga Berušky


Obecná charakteristika mateřské školy
Mateřská škola Rudolfova se nachází v okrajové části města Děčína a to přesněji na sídlišti v Bynově.
Její budova je stará vilka z přelomu století s velkou zahradou, která sloužila jako dům pro majitele továrny, která sídlí přes ulici.
Kapacita mateřské školy je vzhledem k velikosti stanovena od 1.7. 2003 na 42 dětí (24 spodní třída a 18 vrchní třída). Zahrada obklopuje celou budovu naší mateřské školy vzrostlými stromy a živým plotem, který chrání naši mateřskou školu od silnice, která vede podél budovy. Zahrada je vzhledem k počtu dětí na naší mateřské škole velmi prostorná a máme na ní hned několik herních prvků. Je zde velké pískoviště, průlezky, mašinka, kolotoč a dřevěný hrad se skluzavkou a měkkou dopadovou plochou. Dětem v letních měsících přidáváme na zahradu i brány na fotbal a využíváme sprch k ochlazování dětí v horkých dnech. Díky stromům, které naší zahradu obklopují, máme v letních měsících dostatek stínu. Na zahradě pořádáme i několik událostí pro děti a to například závodivé hry (miniolympiády) a závěrečnou zahradní slavnost, při které se slavnostně loučíme s předškolními dětmi. Nerovný terén celé zahrady je vhodný pro procvičování fyzické zdatnostni dětí.

Protože je celá zahrada uzpůsobena do kopce, využíváme jí s dětmi i v zimě k sáňkování. Zahradu díky jejímu terénu tedy můžeme využívat celoročně pro vhodný pohyb dětí.

Nedaleko budovy naší mateřské školy sídlí Základní a Mateřská škola Na Pěšině. Obě mateřské školy (Rudolfova a Na Pěšině) 

byly 11.12. 2003 sloučeny společně se Základní školou Na Pěšině v jeden právní subjekt.

Samotná budova mateřské školy není příliš veliká a působí na všechny její obyvatele klidným, přátelským, ale především rodinným prostředím. V přízemí budovy se při vstupu nachází šatna pro zaměstnance, společná šatna pro obě dvě třídy, která je rozdělena šatními skříněmi pro děti na šatny berušek a sluníček. Naproti šatně sídlí vybavená kuchyň, za kuchyní malý prostor pro uskladnění potravin. Vedle šaten je třída berušek s kapacitou 24 dětí, společná jídelna pro 27 dětí a sociální zařízení pro děti. V prvním patře, kam se dostaneme vystoupáním po dřevem obloženém schodišti je umístěna druhá třída sluníček s kapacitou 18 dětí na třídu, za touto třídou sídlí kancelář vedoucí učitelky mateřské školy, naproti třídě společná ložnice pro obě dvě třídy a sociální zařízení pro děti a zaměstnance mateřské školy.

Budova nemá tak veliké a prostorné místnosti jako jsou prostory pavilónových školek. Musíme šetřit každým místem a důkladně rozvažovat, jak každé volné místo vhodně využít. Přesto se nám naše mateřská škola líbí, a podle ohlasu rodičů se líbí jím i dětem. Z toho máme všichni opravdu velikou radost. Dále se snažíme prostředí mateřské školy neustále vylepšovat a modernizovat, aby k nám rodiče a jejich děti rádi chodili.

Mateřská škola je mimo hlavní komunikaci, což je z hlediska bezpečnosti přínosné pro děti k nám docházející. Nedaleko sídlí autobusová zastávka, kterou zajišťuje dopravní podnik města Děčína, takže je zde dobrá dopravní dostupnost. Rodiče své děti dopravují do mateřské školy často automobilem, před budovou je několik parkovacích míst.

Kritéria pro přijímání dětí do mateřské školy

S účinností od 1. 1. 2017 je předškolní vzdělávání od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne 5. roku věku, do zahájení povinné školní docházky POVINNÉ. Školský zákon dále stanovuje přednostní přijímání dětí, které před začátkem

školního roku dosáhnou nejméně 4. roku věku (účinnost od 1. 9. 2017), nejméně třetího roku věku (účinnost od 1. 9. 2018), nejméně druhého roku věku (účinnost od 1.9. 2020)

Kritéria zařazení a rozdělení dětí do tříd

Při přijetí dítěte zákonní zástupci vyplní údaje v evidenčním listu (podklady pro školní matriku). Poté stanoví ředitel školy po dohodě se zákonnými zástupci dítěte dny docházky do mateřské školy a délku pobytu v těchto dnech v mateřské škole. Před nástupem dítěte do kolektivu lze v rámci adaptace domluvit krátké návštěvy rodičů s dítětem v mateřské škole.

Děti jsou do tříd rozdělovány tak, aby zůstalo zachováno heterogenní složení jednotlivých tříd a to jak ve smyslu pohlaví, tak věku dětí. Po dohodě se zákonným zástupcem lze požadovat změnu těchto stanovených podmínek, je nutno tuto změnu opět dohodnout s ředitelem školy. Při přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání může ředitel sjednat se zákonnýým zástupcem zkušební pobyt dítěte v mateřské škole v délce nejvýše tří měsíců. Sourozenci jsou zpravidla zařazováni do stejné třídy, což je ale na žádost rodičů možno změnit.

Denní rozvrh

· 6.00 hod. – 8.00 hod. – příchod dětí do MŠ, volné hry a činnosti

· 8.00 hod. – 8.30 hod. – komunitní kruh, tělovýchovná chvilka

· 8.30 hod. – 8.50 hod. – hygiena, dopolední svačina

· 8.50 hod. – 9.30 hod. – dopolední výchovné a vzdělávací činnosti

· 9.30 hod. – 11.30 hod. – příprava na pobyt venku, pobyt venku, návrat do MŠ

· 11.30 hod. – 12.00 hod. – hygiena, oběd

· 12.00 hod. – 14.00 hod. – čištění zubů, převlékání do/z pyžama, odpočinek na lůžku, klidové činnosti pro nespící děti; realizace kroužků, logopedické chvilky, individuální činnosti

· 14.00 hod. – 14.20 hod. – hygiena, odpolední svačina (Jelikož jsme sídlištní škola, tak na přání rodičů odpoledne svačíme dříve.)

· 14.20 hod. – 16.00 hod. – odpolední výchovné a vzdělávací činnosti.volné hry, odchod dětí domů

Denní režim

Pro předškolní děti je denní režim důležitý. V naší mateřské škole máme denní režim nastavený, ale vždy reagujeme na aktuální situaci a režim do jisté míry dle potřeb upravujeme (např. při nepříznivém počasí zařazujeme náhradní činnost na místo pobytu venku, naopak v teplém počasí trávíme venku více času apod.). V průběhu dne zařazujeme řízené činnosti, děti mají ale také dostatek času na aktivity dle vlastního výběru. Činnosti střídáme a snažíme se, aby i řízené činnosti byly pro děti zábavné a hravé.

· Ranní hry – dítě má prostor pro volnou hru nebo jinou aktivitu dle vlastního výběru, učitelka do her nezasahuje, vykonává dozor a předchází konfliktům. Učitelka dětem každodenně předkládá činnosti, které tematicky souvisí s následnou řízenou činností. Po skončení her vede učitelka děti k dodržování pořádku ve třídě, děti uklízí hračky.

· Komunitní kruh – je důležitou součástí každého dne v naší školce. Děti se učí samostatně myslet a vyjadřovat, rozvíjí své komunikační schopnosti, učí se respektovat názor druhých, učí se pravidlům při komunikaci s ostatními. Dítě je k hovoru vybízeno, nikoliv nuceno. Tematicky předchází řízené činnosti.

· Tělovýchovná chvilka – je zařazována každý den před dopolední svačinou. Spočívá v hraní pohybových her, rozcvičce nebo cílených pohybových aktivit k procvičení jednotlivých svalových skupin. V rámci tělovýchovné chvilky procvičujeme také reakční schopnosti, orientaci v prostoru, pravolevou orientaci, překonávání překážek a jiné.

· Dopolední vzdělávací činnost – řízená činnost předem připravená učitelkou a vycházející z třídního vzdělávacího programu. Činnosti jsou různorodé, kreativní, vždy se snažíme o to, aby činnost děti bavila a byla pro ně něčím novým. Seznamují se s novými poznatky. V rámci řízených činností připravujeme pro děti také projektové dny, které jsou netradiční a využívají prožitkového učení (experimenty, zkoumání a jiné).

· Pobyt venku – je realizován na školní zahradě nebo v okolí MŠ. Dětem je zajištěn dostatek pohybu v podobě pohybových her a činností a delších procházek. Do pobytu venku často zařazujeme rozhovory, při kterých si

s dětmi povídáme o věcech kolem nás, bezpečnosti na komunikaci a reagujeme také na aktuální počasí a jiné.

· Odpočinek na lůžku – děti na lůžku poslouchají pohádky, které jim paní učitelky čtou nebo pouští nahrané na CD. Děti nemusí spát, ale jsou vedeny k tomu, aby odpočívaly. Každé dítě může mít na lůžku svou oblíbenou plyšovou hračku. Větší a méně spavé děti mohou vykonávat klidovou činnost.

· Odpolední činnosti – jsou zařazovány méně náročné řízené činnosti, u kterých nevadí postupné odcházení dětí domů. Dětí mají také prostor pro volné hry a aktivity

 

Charakteristika školního vzdělávacího programu

Náš školní vzdělávací program (dále ŠVP) vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání vydaného ministerstvem školství a nese název UČÍME SE S KRTEČKEM

Cílem ŠVP je umožnit dětem uspokojovat své potřeby, rozvíjet své dovednosti, vědomosti a znalosti, pomoci jim začít fungovat samostatně i mimo svou rodinu, připravit je na další změny v jejich životě a vytvořit vhodné podmínky pro další přirozený rozvoj jejich osobnosti.

Výchova a vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech, snažíme se dodržovat ideální poměr mezi činnostmi řízenými a spontánními. ŠVP se přizpůsobuje potřebám dětí předškolního věku, zahrnuje a zohledňuje celou osobnost dítěte a všestranně ho rozvíjí. 

Ačkoliv je mateřská škola kolektivním zařízením, dětem je umožněno v maximální možné míře přirozeného volného pohybu. Zohledňujeme individuální tempo dítěte, učíme jej samostatnosti a nabízíme jim vybrané činnosti vyhovující jeho schopnostem a zájmům. Zároveň doplňujeme rodinnou výchovu, u dětí se vždy snažíme rozvíjet osobní spokojenost a motivujeme je k dalšímu osobnostnímu rozvoji, k poznávání a učení. Snažíme se, aby si děti z našeho zařízení odnášely nejen nové poznatky, ale také novéa neobvyklé zážitky, a aby k nám děti vždy rády chodily.

Životospráva

Našim dětem v MŠ je poskytována plnohodnotná strava dle platných předpisů. Jídelníček je vždy sestavován tak, aby strava pro děti byla pestrá. Každý den je pro děti do jídelníčku zařazována ovoce a zelenina. Jídelníček je pravidelně konzultován s vedoucí stravování Martinou Valentovou a kontrolován vedoucí učitelkou. Dětem je podávána plnohodnotná a vyvážená strava. Vis. Spotřební koš.
Děti do jídla nenutíme, pouze pobízíme, aby alespoň ochutnaly a naučily se tak zdravému stravování. Pitný režim je pravidelně dodržován v podobě čisté a mineralizované vody, ale také různých ovocných, nebo bylinkových čajů, které se často obměňují. Paní učitelky pečlivě dohlížejí na dodržování pitného režimu. Během dne je pro děti volně dostupný pitný režim. Starší děti vedeme k samostatnosti, děti se snaží nalévat si pití sami z předem připravených konviček. Děti si po vypití nápoje sami oplachují skleničky a umisťují je na sjednané místo.

Dětem je nabízen dostatek pohybových aktivit ve třídách, na zahradě, ale i na vycházkách na sportovní a dětská hřiště, která sídlí v okolí naší MŠ.

V letních měsících se snažíme o zařazení delšího pobytu venku a to i v čase odpolední zájmové činnosti po spaní. Často v létě zařazujeme i řízené činnosti ven.

Po obědě je dodržován odpolední odpočinek dětí, předškolní děti mohou vstávat dříve (pokud nespí) a pracovat individuálně s učitelkou na třídách. Odpočinek je zkrátka přizpůsoben individuálním potřebám dětí.

 

RYCHLÝ KONTAKT

ZŠ a MŠ Na Pěšině

obrázek
Telefon
ZŠ: +420 412 544 271
MŠ Na Pěšině:+420 775 861 916
MŠ Rudolfova: +420 775 861 917


E-mail: zsbynov@seznam.cz

AKTUALITY

Informace k provozu ZŠ a MŠ Na Pěšině od 23. 11. do 27. 11. 2020 2020

Provoz mateřských škol je zachován jako doposud.
Pro žáky 1. a 2. ročníku pokračuje povinná prezenční výuka. Pro ostatní žáky (3. – 9. ročníku) pokračuje povinné vzdělávání distančním způsobem.

Provoz ZŠ a MŠ od pondělí 30. 11. 2020

Provoz mateřských škol je zachován jako doposud.

Od 30. 11. 2020 je povolena osobní přítomnost žáků 1. stupně ZŠ, žáků 9. ročníků ZŠ. Pro tyto žáky se tedy obnovuje povinná prezenční výuka.
Od 30. 11. 2020 je také povolena osobní přítomnost žáků 6. – 8. ročníku ZŠ v režimu tzv. rotační výuky – střídání celých tříd po týdnu, kdy se jedna skupina tříd bude v daném týdnu povinně vzdělávat prezenčně ve škole a druhá skupina tříd se bude v tomto týdnu povinně vzdělávat distančním způsobem.
V týdnu 30. 11. – 4. 12. 2020 bude mít 1. skupina – 6. A, 6. B, 8. A prezenční výuku ve škole, 2. skupina – 7. A, 7. B, 8. B výuku distančním způsobem. V dalším týdnu se způsob výuky u skupin vymění.

Vzdělávání distančním způsobem

Ošetřovné

Škola již nevystavuje potvrzení o ošetřovném. Veškeré informace naleznete na portálu ČSSZ - Aktuální informace k ošetřovnému.

Sdělení ŠJ

Školní jídelna je v době distančního vzdělávání v provozu. Jídlo lze vyzvedávat do vlastních jídlonosičů od 11:30 do 13:00. Žáci, kteří jídlo nechtějí, si ho musí odhlásit.
V prostorách školní jídelny se mohou od 18. 11. stravovat pouze žáci v prezenční výuce – 1. a 2. ročníky.

Informace k provozu ZŠ ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke covid-19

Informace k provozu ZŠ ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke covid-19 naleznete v přiloženém materiálu

Schůzka s rodiči budoucích prvňáků

Ve čtvrtek 18. června od 16:00 se ve třídách 5. A a 5. B (pavilon školní družiny) koná schůzka s rodiči budoucích prvňáčků. Vstup do budovy školy bude umožněn hlavním vchodem z ulice Na Pěšině. Žádáme rodiče, aby přišli bez dětí a byli vybaveni rouškami. Děkujeme.

Rozdělení dětí do 1. tříd pro školní rok 2020/2021

Oznámení rozhodnutí o přijetí dětí k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2020/2021

Online výukové materiály

Fotografie tříd 2018/2019

Prohlášení o přístupnosti webových stránek
Domů Zš a Mš Na Pěšině
.28. 9. - 2. 10. 2015

Pondělí Státní svátek - Nevaří se

Úterý Zelňačka
Rybí prsty - děti, smaž.rybí filé - dospělí, brambory, yofresh, obloha
Zelený čaj

Středa Kroupová polévka
I Milánské špagety, strouhaný sýr, džus
II Kynutý koláč se švestkami a mákem, kakao

Čtvrtek Vločková polévka
Kuřecí maso po čínsku, rýže
Džus, ovoce

Pátek Gulášová polévka
I Hrachová kaše, párek, okurka
II Zeleninové lečo, chleba
Ovocný čaj

Created by © 2015 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign