Základní informace
Činnost Školního poradenského pracoviště
Školní poradenské pracoviště:
Výchovný poradce (VP) – základní náplní práce je poradenství k volbě povolání zaměřená na profesní a vzdělávací orientaci a odborná pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Výchovný poradce úzce spolupracuje s rodiči a třídními učiteli. Informuje rodiče o existenci a nabídkách středních škol v regionu a pomáhá a radí s vyřizováním administrativy spojené s podáváním přihlášek na tyto školy. Úzce rovněž spolupracuje se školními poradenskými zařízeními – Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a Speciálními pedagogickými centry (SPC).
Školní metodik prevence (ŠMP) – je klíčovým poradenským pracovníkem v oblasti primární prevence rizikového chování. Koordinuje tvorbu a naplňování cílů Minimálního preventivního programu (MPP). Úzce spolupracuje s třídními učiteli, rodiči a Orgánem sociálně-právní ochrany dětí.
Školní psycholog – úzce spolupracuje s učiteli a rodiči. Učitelům pomáhá s různými sociometrickými metodami ve třídě (dotazníky, ankety, besedy) a vyhodnocuje je. Podporuje vzájemnou spolupráci rodičů a školy. Rodičům pomáhá najít další postupy vhodné péče pro jejich dítě, případně je směřuje k využití pomoci dalšího odborníka. V rámci školy provádí diagnostickou, konzultační, poradenskou a metodickou činnost.
Koordinátor inkluze – je specialista na začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Vede agendu žáků se SVP, spolupracuje s učiteli a rodiči a pomáhá s doporučením, jak upravit učivo pro potřeby výuky nebo chování žáka. Individuálně pracuje s dětmi se SVP dle potřeby žáka i školy.
Asistenti
Asistent pedagoga – je pedagogický pracovník a je přidělen pouze do třídy, kde se vzdělává alespoň jeden žák se specifickými vzdělávacími potřebami, kterému byl školním poradenským zařízením doporučen asistent pedagoga. Jeho úkolem ale není ,,pouhá“ práce s konkrétním žákem nebo konkrétní skupinou žáků; asistent pedagoga má asistovat učiteli v širším spektru jeho činností (čímž umožňuje učiteli, aby i on sám věnoval více času a pozornosti podpoře žáků s postižením či znevýhodněním).
Školní asistent – není pedagogický pracovník a není spojen s konkrétním žákem, je pro celou třídu a úzce spolupracuje s třídním učitelem. Pod vedením učitele pomáhá s přípravou na vyučování, a administrativními činnostmi a úpravou pracovního prostředí ve třídě či s organizací školních i mimoškolních akcí tak, aby tyto činnosti nemusel vykonávat učitel sám a mohl se více věnovat výchovně vzdělávací činnosti žáků.
Osobní asistent – většinou není zaměstnancem školy (obvykle je zaměstnáván neziskovou organizací nebo rodiči žáka se zdravotním postižením) a jeho úkolem je pracovat výhradně s konkrétním žákem, ke kterému je přidělen.
RYCHLÝ KONTAKT |
---|
ZŠ a MŠ Na Pěšině |
![]() |
Telefon ZŠ: +420 775 427 176 MŠ Na Pěšině:+420 775 861 916 MŠ Rudolfova: +420 775 861 917 E-mail: zsbynov@seznam.cz |
AKTUALITY |
---|
Závěr školního roku 2024/2025 |
Pondělí 23. 6.: žáci 1. stupně mají Sportovní den, žáci 2. stupně bez odpoledního vyučování, Úterý 24. 6.: žáci 2. stupně mají Sportovní den, Středa 25. 6.: žáci 1. i 2. stupně mají 4 vyučovací hodiny (vybírání učebnic, třídnické práce), Čtvrtek 26. 6.: žáci 1. i 2. stupně mají 4 vyučovací hodiny (vydávání učebnic, třídnické práce), Pátek 27. 6.: žáci 1. i 2. stupně mají 1 vyučovací hodinu (rozdávání vysvědčení, zhodnocení školního roku). Výuka ve volitelných předmětech je ukončena k 13. 6. 25. a 26. 6.: jídelna vydává obědy do 13:00, 27. 6.: jídelna vydává obědy do 12:30. |
Školní akademie 2025 |
![]() |
Organizace školního roku 2024/2025 |
Informace MŠMT |
Fotografie tříd 2018/2019, 2020/2021 |