Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
Žádost se podává ústně nebo písemně v kanceláři školy, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací. Žádost učiněná elektronicky (e-mailem) musí být podána přes e-mailovou adresu Základní školy a Mateřské školy Děčín IX, Na Pěšině 330, p. o. (dále jen „škola“): zsbynov@seznam.cz nebo přes datovou schránky školy. Pro podání žádosti o informace nejsou stanoveny žádné formuláře. Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. a obsahovat náležitosti stanovené tímto zákonem.Opravné prostředky
Odvolání
Proti rozhodnutí školy o odmítnutí žádosti o informace může žadatel v souladu s § 16 zákona podat odvolání. Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí. Odvolání se podává písemně škole a rozhoduje o něm Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Stížnost
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace podle § 16 a zákona č. 106/1999 Sb. může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6 zákona č. 106/1999 Sb.,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výši úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Stížnost se podává u školy. Stížnost je třeba podat do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutím lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Škola předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy jí stížnost došla, pokud v této lhůtě zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Postup při vyřizování žádostí o informace
Škola posoudí obsah žádosti a
- brání-li nedostatek údajů o žadateli (např. chybí jméno a příjmení žadatele) postupu vyřízení žádosti o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb. (např. vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti), vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k její působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do sedmi dnů ode dne doručení žadateli,
- poskytne požadovanou informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, je-li zapotřebí licence podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., předloží v této lhůtě žadateli konečnou nabídku.
Pokud žádost o informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může škola co nejdříve, nejpozději však do sedmi dnů, místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud však žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, škola mu ji poskytne.
Lhůta pro poskytnutí informace
Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit nejvýše o deset dní z následujících důvodů:
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
Výše úhrad
- Náklady na pořízení kopií - za pořízení příslušné kopie úhrada dle aktuálního ceníku
- Náklady na opatření technických nosičů dat - pořizovací náklady požadovaného nosiče dat
- Náklady na odeslání informace žadateli - náklady za použitou nebo požadovanou poštovní službu se hradí ve výši skutečných nákladů
- Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací - pokud je poskytnutí informace spojeno s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace činí náklady za každou započatou 1/2 hodinu mimořádně rozsáhlého vyhledávání - 150 Kč
RYCHLÝ KONTAKT |
---|
ZŠ a MŠ Na Pěšině |
![]() |
Telefon ZŠ: +420 412 544 271 MŠ Na Pěšině:+420 775 861 916 MŠ Rudolfova: +420 775 861 917 E-mail: zsbynov@seznam.cz |
AKTUALITY |
---|
Ředitelské volno |
Ředitel školy vyhlašuje podle § 24 odst. 2 zákona č.561/2004 Sb. dne 29. 9. 2023 z organizačních důvodů volný den (ředitelské volno). Tento den nebude probíhat výuka, mimo provoz bude jídelna i školní družina. |
Organizace začátku školního roku 2023/2024 |
Pondělí 4. 9.: první školní den, všichni žáci 8:00 — 8:45, přivítání žáků, Úterý 5. 9.: Žáci 1. ročníku: 8:00 — 9:40; žáci 2. — 9. ročníku: 8:00 — 11:40; třídnické hodiny, třídnické práce, Středa 6. 9. – pátek 8. 9.: dle rozvrhu bez odpoledního vyučování, to včetně volitelných předmětů začíná od 11. 9., 4. 9. a 5. 9. vydává jídelna obědy 11:30 — 13:00; od 6. 9. je normální výdej 11:40 – 14:00; ti, kdo běžně chodí na obědy, je mají přihlášené od 4. 9., změny prosím proveďte na strava.cz nebo volejte ŠJ 775 861 914 |
Poděkování |
Vážení rodiče, milí návštěvníci akademie, dovolte, abych moc poděkoval Vám všem, kdo jste naši školu podpořili návštěvou na včerejší "open air" školní akademii. Doufám, že Vás vystoupení našich žákyň a žáků potěšila a pobavila. Děkujeme, za všechny zúčastněné děti a pedagogy, M. Slavík |
Online výukové materiály |
Fotografie tříd 2018/2019, 2020/2021 |